Sjokoladeostekake på slump for en!

Siden mannen er ute for å markedsføre boka hans (som nylig er publisert, du kan f.eks. kjøpe den her), og gutta har lagt seg, så da måtte jeg jo kose meg litt jeg også slikt plutselig!

Jeg fant ut at jeg hadde alt liggende, så da er det jo bare å sette i gang med en liten slumpkake, for en hel kake har jeg ikke behov for i kveld!

sjokolade oreokake slump

Slumpoppskrift:

  1. Nesten en hel pakke med oreokjeks som finkvernes (eller hele). Ha omtrent en (eller to) spiseskje med kremost oppi og rør godt rundt. Det skal bare bli kleberikt.
  2. Jeg smeltet en halv pakke med sjokolade (men kunne fint hatt mer) og lot den kjøle ned.
  3. Ha en pakke med kremost og hell oppi en skål og et par spiseskjeer med melis (smak til selv). Pisk til det blir fluffy med visp. Hell oppi sjokoladen og pisk godt sammen. Her bør du også smake til litt selv.
  4. Nå er du egentlig ferdig!
  5. Finn en skål eller lignende som du vil spise dette fra (det er meningen at du skal være egoistisk her, og ikke nødvendigvis dele med noen haha! Kan stå i noen dager.). Legg først oppi litt av kjeksen, så kremosten og dryss litt kjeks på toppen igjen. Perfekt! Nam nam!

Oppskriften holder til 2-3 personer i tilsvarende glass (ca. 7cm i diameter).

 

HSH! Disse glassene har kommet inn på Søstrene Grene igjen! ;)

 

 

