Til deg som er stoffavhengig!

Jeg er forholdsvis ny i gamet når det kommer til quilting, men jeg liker å tro at jeg har kunnet sy relativt greit fra barndommen av.

Ganske tidlig fikk jeg sansen for youtube-videoene til Missouri Star Quilt Company som var utrolig lærerike, morsomme og enkle å følge. Her har jeg virkelig lært masse!! Og det viste seg til at de holdt til ca. 3 timer unna Jefferson City, MO, USA, hvor vi holder til nå for øyeblikket. Det ville vært tullete om vi ikke dro dit, eller hva?? =D

Jeg regnet med, uten å ha sett grundigere på siden deres, at det kanskje var en riktig stor butikk med masse stoffer, men der tok jeg feil gitt! Det er hele 11 lokaler og alle har ulikt innhold! Den ene butikken er større enn den andre.. her kunne jeg virkelig ha gått i flere dager og storkost meg, og lønna hadde nok forsvunnet temmelig fort om jeg kunne ha valgt det.`

Hege.. her må vi dra sammen en dag! ;)

Her har de til og med tenkt på mannfolka! Det ene lokalet er dedikert til avslapping, biljard og tv-titting i skikkelige skinnstoler som kan legges ned. Luksus!

Her er et par smakebiter fra dagen vår.. og ja, jeg har en fantastisk mann som ble med på tur med gutta våre på 3,5 år og minsten på 5 uker!

Bildene rettferdiggjør ikke inntrykket… du må bare ta turen selv! Hvor stort det er totalt er vanskelig å si, men det er nok minst et par-tre fotballbaner(!) .

Jeg legger også med en youtube-video med nyhetsreportasje fra og om plassen, men ha i minne at dette er flere år siden, så det er hakket mer imponerende i dag ;)

MSQC stoffer 6

Det er flere rader med stoffer som er skjult bak en annen rad om du skjønner.

MSQC stoffer 1

Jeg bare digger disse stoffene, men jeg er usikker på hvordan jeg kunne ha brukt dem =) 

MSQC stoffer quilt sort      MSQC stoffer quilt låver

 

MSQC stoffer 2

MSQC stoffer 3

MSQC stoffer og guide

Her stod damene i kø for å hilse på youtube-fenomenet Jenny. Jeg må si jeg følte meg temmelig ung blandt den flokken ;) 

MSQC stoffer 4

Litt mer utvalg i flannel enn hjemme i Norge. Jeg fikk ikke kjøpt noe denne gangen, så det får jeg ta ved neste tur! 

MSQC stoffer lokale 5

 

Jeg liker tanken på at slike hyggelige folk har fått til «the american dream» som gjør så mye for andre rundt dem og lokalsamfunnet.

 

