Deilig, enkelt, raskt og godt!!

Jeg kom nettopp over denne oppskriften på bloggen til bakekona.no og jeg elsker den allerede!! Så langt er min favoritt med hakkede valnøtter og sjokolade, mens Micah digget dem med rosiner! Her vurderes det som snaks til barnehagen, kvelds eller når som helst egentlig. Sundt og godt er det vertfall! =) Hva blir din favoritt??

Oppskriften er lånt fra bakekona =) 

Oppskrift:

  • 1 godt moden banan – mer moden mer naturlig sødme
  • 50 gram havregryn små – ca 1 dl
  • Sukkerfri melkesjokolade hakket i biter – så mye du føler er nødvendig ;) Jeg brukte vel fire ruter.

Sett stekeovnen på 175 grader.

Mos bananen i en skål til det er minimalt med klumper.

Bland inn havregryn, og la havregrynen trekke til seg litt av væske i ca 10 minutter.

Bland inn sjokolade.

Fordel «deigen», ca 1 ss, på bakepapiret. Jeg fikk 8 stykk.

Stekes midt i ovnen i 15-17 minutter. Mine stod ca 17 minutter slik at de ble mest mulig crispy på utsiden.

Du kan også skru av ovnen når steketiden er over, og la de stå litt mer inni der med døren på gløtt. Men jeg liker at de er sprø på utsiden og myke inni.

 

 

havregryn, bana og sjokolade kjeks

