Banan- og sjokoladekake

Ny oppskrift og resultatet ble heilt ok, men jeg kunne fint ha ønsket mer sjokoladesmak i kaka.. =)

Jeg hentet oppskriften her fra godt.no og forandret litt på den. Jeg hadde bare to egg igjen så jeg halverte oppskriften (det er bare å justere på selve siden, ganske enkelt og genialt!) og så hadde jeg lyst til å legge til litt ekstra smaker. Jeg prøvde nemlig oppskriften litt tidligere denne uka og fant ut smaksmessig så trengte den noe ekstra til mine smaksløker.

Jeg justerte oppskriften til 3 personer (pg.a. 2 egg), erstattet halve melet med kakaopulver og la til 2 bananer og to never med grovt knuste mandler. Det ble ikke så værst men jeg skulle ønske jeg hadde grovt knuste sjokoladebiter oppi. Men jeg har i grunnen funnet ut at dette er en perfekt oppskrift til bunn inni en kake med et par lag med fyll inni. Selve kaka er veldig saftig og fluffy så jeg kan tenke meg at en kake som har to lag med heftig god fyll i seg ville blitt kanon!! Jeg fryser nok ned kaka til nettopp dette tenker jeg ;)

Noen som har forslag til veldig god og «fluffy» fyll til kaker? Eller «fundament» til fyll hvor jeg bare kan tilsette smaker som er ønsket? =) 

Her er oppskriften hentet direkte fra nettsiden.

Sjokoladekake

6 personer

Ingredienser:

200gr mørk sjokolade

200gr smør

4 stk. Eggeplomme

200gr sukker

4stk eggehvite

1 stk. Appelsin (revet skall og saften)

150gr mel

Slik gjør du:

1. Smelt sjokolade og smør på svært lav varme eller i vannbad. La det kjølne.

2. Pisk eggeplommene med 100 gram sukker til massen blir tykk. Sikt inn mel. Fold sjokoblandingen inn i eggeplommene. Pisk eggehvitene stive og tilsett resten av sukkeret litt etter litt. Bland alt.

3. Tilsett revet appelsinskall og saften av appelsinen. Hell deigen inn i en smurt springform og stek på 180 grader i 35 minutter.

Banan- og sjokoladekake

