Sovepose

Da har jeg surret meg til å få bildene over fra mobil til data av soveposen jeg sydde til Micah forrige uke. Det ble et litt stressende kos for vi skulle på hyttetur til Lillehammer på fredagen som var og Micah måtte jo ha det varm og godt. Soveposen hadde jeg også tenkt på en stund så nå ver det rette øyeblikk for å få sydd litt!

Jeg hadde allerede funnet flanell sengetøy på salg uka før og vatt hadde jeg med meg fra usa til et lappeteppe jeg aldri gjorde ferdig mens jeg gikk gravid (jeg skulle sy for hånd men kom bare bittelitt i gang med opprevne ruter, mønster og vatt. Jaja…).

Arbeidstegning/utgangspunkt

micah sovepose 7

Torsdag kveld forrige uke startet jeg med å legge opp mønsteret (bare bokser/ruter) med vatt inni og fikk sydd en del av soveposen og så….. KRISE!!!! Nåla brakk av alle ting!! Jeg vet den brakk fordi det ble noe tull nede i trårullen (eller hva det heter =P Du skjønner!) og tråden var surret fast i noe annet så den brakk bare… skikkelig kjipt! Og nå låner jeg mamma sin symaskin og hun pleier som regel å ha reserver og slikt liggende, men der lå det bare noen brukne nåler og en skeiv en, så det var maks uflaks for meg! Klokken nærmet seg nå 23:00 og jeg håpet på og komme LITT lengre før fredagen kom.. men men… så blei det å vente utenfor butikken i sentrum kl.10:00 hvor jeg fikk tak i nål (+ reserver til mamma ;) ) trykkknapper og glidelås, så turen måtte jeg jo uansett ta tydeligvis!

Så hele prosjektet ble litt forhastet og resultatet på kloss hold har tydelige spor fra tidspress, men Micah har endt opp med en veldig komfortabel sovepose som varmer godt, er behagelig å ha på seg og ser rett og slett nydelig ut. Men det problemet har han da ikke uansett ;) hohoho…!

Micah satte seg på soveposen med en gang jeg la den ned for å ta et bilde og to =P

micah sovepose 1

Jeg skulle egentlig bare ha den firkantet men den ble så bred at jeg måtte sy den litt inn øverst så Micah ikke forsvant helt inn i soveposen =P Jeg har ikke klippet det ekstra innvendige vekk slik at jeg heller kan ta bort den enkle sømmen innvendig og utvide den i etterkant om han skulle like å ha den som litt større gutt =) Alt er sydd slik at ingenting skal være ubehagelig å ha på.

micah sovepose 2

micah sovepose 3

micah sovepose 4

micah sovepose 5

Ser du ekstra nøye på bildet så ser du at jeg har sydd noen hjerter over alt på stoffet for å holde vattet på plass, det er jo litt koselig også da i tillegg til nødvendig =) 

micah sovepose 6

