Mammatips #1 – Komfortabel avslapping

Jeg er en mamma med en liten, eller begynner å bli en stor gutt, på 7,5 måneder, og hele livet har snudd seg i en god og travel retning. Jeg har ikke vært mamma så fryktelig lenge enda, men det kan hende jeg har noen tips du kan dra nytte av eller fortelle videre til noen som trenger det en gang.

Mammatips #1 – Komfortabel avslapping

Er det et møbel du har lyst på om du har råd og plassen til det, eller noe du virkelig vil spare opp til, så er det en god stol, en såkalt stressless som har gyngeeffekt og som du kan legge helt tilbake med fotlene som kommer ut. Det var det beste som møtte meg en uke etter fødselen i Jefferson City, Missouri. Jeg har aldri hatt noe særlig tanker om denne type stol annet at de er komfortable og tar egentlig opp mesteparten av plassen i rommet, men denne type stol var magisk og en drøm (!) å «bo i» i starten med den vesle tassen som trengte en del oppmerksomhet, min ømme kropp og laaange søvnløse netter for jeg klarte simpelten ikke å sove. Jeg hadde jo et lite mirakel på magen!

En ting som er helt sikkert er at jeg ikke tar min lille skatt for gitt, og jeg håper jeg aldri mister den tanken heller. Det er ikke alltid en selvfølge og en menneskerett å få barn, men hvor utrolig det er når man er velsignet med en eller flere… det er utrolig!

Så mitt første og beste tips er.. skaff deg en skikkelig stol eller en behagelig plass hvor du kan tilbringe maaange komfortable timer sammenhengende, plutselig har du mange gode timer brent inn på netthinnen din ;)

LZB_Recliners_025 930-b3

Jeg fikk lånt en tilsvarende stol (i et hus vi lånte) som dette i et herlig stoffmønster i striper tror jeg det var, mørkebrune. En ting er helt sikkert, en slik stol som dette skal jeg spare opp til når neste barn kommer! =) 

LZB_Recliners_025 930-m

LZB_Recliners_010-535-b7

Den beste funksjonen på hele stolen var at den la seg heeeelt ut, og gjerne skaff deg, om du velger en tilsvarende stol, en med et slikt håndtak på siden, for den med en liten knapp på siden henger seg fort opp når du absolutt ikke vil flytte for mye på deg.

Ha en magisk dag, og pass på deg selv!! =)

