Oreokake

Heisann, og lenge siden sist! 

Det er så mye rart som skjer med en 7 måneders baby at tiden forsvinner til alt annet en blogging for tiden. Jeg får se om jeg blir litt mer aktiv etter hvert =)

Men vertfall! Jeg plukket opp en Oreokake oppskrift fra Kokkelærlingen og jeg digget den, så jeg låner oppskriften og gir den videre til deg =) Denne laget jeg i går kveld (bildet er lånt fra samme blogg).

oreokake

Ingredienser:

Bunnen:

  • 300 g oreokjeks
  • 100 g romtemperert smør

Hvit del:

  • 200 g kremost (naturell)
  • 2,5 dl melis
  • 3 dl kremfløte
  • 50 g oreokjeks, grovt hakket

Mørk del:

  • 1 pakke sjokolademousse (toro)
  • 3 dl melk
  • 50 g oreokjeks grovt hakket

Toppen:

  • oreokjeks og sjokoladesaus til pynt
  1. Kjør kjeksen til en fin masse i food proseccoren og tilsett smøret. bland det til du har en jevn «masse»
  2. sett en kakering på kakefatet, ha bunnmassen i formen og press den helt ut til kantene, og pass på at den har en jevn overflate. sett bunnen i kjøleskap mens du lager resten av kaken.
  3. rør ost og melis i en kjøkkenmaskin til det er luftig. pisk så kremfløten stiv og vend den inn i ostekremen. 
  4. bre halvparten av kremen på bunnen, strø over grov hakket oreokjeks og sett kaken kaldt i 30 min.
  5. lag sjokolademoussen etter anvisningen på posen, og bre den utover kaken og strø over litt oreokjeks som er grovt hakket. sett den kaldt før du brer over resten av ostekremen
  6. Når kaken har fått stått kaldt en stund slik at moussen stivner, har du på resten av ostekremen og topper kaken med sjokoladesaus og oreokjeks!

Da håper jeg dere alle liker den like godt som jeg gjorde!! Enkel og grei å lage, suuuupergod dagen derpå ;)

Ha en fin dag! =)

