Pakkekalender til min mann

Da runder desember mnd. av hvert øyeblikk og jeg regner med at det er flere der ute som tenker å lage eller å kjøpe en om ikke flere jule-/ pakkekalendere. Det er så kjekt!

I år har jeg virkelig gått et steg lenger en å pakke / surre litt papir rundt diverse småting og henge dem på en snor eller noe i den duren. Men det har da funket utmerket til nå, så den versjonen kommer nok frem igjen en gang hehe..

Men altså.. denne gangen har jeg vært så kreativ at jeg laget en liten «dings» eller boks av no slag som pakkekalender til min kjære mann.

Knottene har jeg laget av ståltråd som er surret rundt en nebbtang. Fant ut at jeg ikke gadd å bruke penger på akkurat det hehe..

Denne er laget av 24 vanlige fyrstikkesker som er limt sammen. Den er i prinsippet enkel å lage, men det tar bare litt tid å klusse med når man klipper og limer + måler opp hvor stort og lite alle bitene skal være. Bunn- og topplokket er av tykk kartong/papp på ca 3mm, med papir rundt. Papiret og det meste av dekoren kjøpte jeg på Hobby Lobby (min kreative himmel!!!) i USA, men hjertene i tre fikk jeg av min gode venninne Ingunn H.S. ♥

Uansett, til første gang å være vil jeg si meg fornøyd denne gangen, men med rom for forbedringer… :)

I år blir det en del rebuser (med en liten godbit i) som min mann vil finne utav etter eget ønske. Han er en riktig krimtype, så dette er midt i blinken for han! Det blir forskjellige koder, koselige lapper og no godiser. Dette kan jo bli en utfordring for både han og meg (som faktisk skal gjøre i stand alle disse hehe..) Spennende å se om det blir bra resultat!

✄ ✄ ✄

Jeg har allerede fått forespørsler om hvordan man lager denne.. så jeg tok noen nærmere bilder (med mitt dårlige mobilkamera, så bær med meg..) og tegnet en veeeeeldig rask skisse på hvordan man kan bygge den opp. Så jeg håper den er passe brukelig å lese og å forstå hehe.. gudene vet….

 

Knappene lagde jeg med å surre ståltråden rundt en nebbtang, så surret jeg ståltråden litt av akkurat slik at ståltråden gikk av tangen. Etterpå lagde jeg et hull på fronten av esken med kniv (velg gjerne syl) og stakk enden av ståltråden gjennom og bøyde den litt på innsiden av esken. Tataaa! Voilá, og den er første er på plass!

 

Har du laget en julekalender / pakkekalender enda??? Eller noen tanker om hvordan du vil lage den/de? Har du en nettside eller henvisninger så gjerne legg igjen en link. :)  Det er hyggelig å dele erfaringer!

