Ukas herlige stil, Landlig, 27.04.2010

Landlig stil

Sjarmerende og hjemmekoselig – den landlige stilen, eller countrystilen, har en tidløs tiltalendhet som kan tilpasses nesten alle typer boliger. En uformell blanding av umake inventar og naturfargede tremøbler danner utgangspunkt for både den friske og moderne landlige stilen, og den lune, rustikke og mer tradisjonelle utgaven.

Er dette en stil som passer meg?

Ja hvis landelig stil er velegnet for deg hvis du:

  • ..er glad i avslappende, uformelle rominndelinger
  • ..foretrekker hjem med særpreg og en følelse av historie
  • ..liker å blande gammelt og nytt i personlig uttrykk
  • ..ønsker en personlig heller en moteriktig stil
  • ..ikke lar deg stresse om noen stikker innom og huset er litt på halv åtte
  • ..har stor familie og/eller har mange kjæledyr

Unngå stilen hvis noen av disse stemmer:

  • ..jeg hater uorden og mange pynteting
  • ..renlinjet minimalisme passer til min ordenssans
  • ..jeg liker ikke å blande forskjellige typer møbler og tilbehør
  • ..jeg foretrekker avstemte tekstiler, f.eks. matchende gardiner, puter og lampeskjermer
  • ..jeg vil at alt skal virke friskt, nytt og moderne

Under er det noen bilder til inspirasjon av ulike typer landlige stiler og interiørkrimskrams og lignende som kan inspirere deg videre til å finne frem til den stilen du liker eller ikke liker. Hvis det er ønske om det, så legger jeg mer en gjerne ut et fargekart av hvilke farger som er typiske og tradisjonelle til vegger og interiør. Men hovedtipset baseres på pastell, lyse farger og jordfarger av ulik styrke. Noe av dette vil dere se på bildene.

This slideshow requires JavaScript.

Kerryn Harper, Bolig med stil

Share

