Første del

Av og til er vi bare her. Du har ikke noe spesielt fore eller noe på agendaen. Opp gjennom mine leveår har jeg stadig blitt minnet på av mine foreldre og bekjente at det bare er sunt å kjede seg litt av og til, men nå skurrer det sitatet stadig mer og mer i mine ører.

De siste årene har jeg tenkt litt oftere på dette, hvem kan få ”lov” å si slike ting og hvem som er mindre egnet til å si slikt. Tankene har ofte sirkulert rundt noe som » det må da ha vært sunt å kjede seg før da TV’n og dataen ikke fantes, eller preget oss lite. Da alt ikke var elektronisk morro og dataspill.» Før i de «gode og gamle tider» da slik nymotens underholdning ikke fantes.» Hva har dagens teknologi å si for oss unge i dag, og hva vil det gjøre med oss som den neste generasjons ”eldrepassere”?

I dag får man fort forståelsen for at man ikke gjør stort annet en å ”kjede” seg, og det er da jeg tenker på alt vi kaller innendørs aktiviteter. Hva skjer med det?? Seriøst.. man sitter jo bare der.. fremfor dataen eller tven slik jeg gjør akkurat nå. Jeg kan ikke si at jeg holder meg vekke fra samme mønster som de på 400kg akkurat, men tviholder på at gener og litt fysiske aktiviteter gjør sine underverker.  Som mange andre…

_______

Jeg vil komme med flere innlegg litt etter litt, så fortsettelse følger.. :)

Share

